ניתוחים פלסטיים באברי המין

תחום חדש ומשגשג בכירורגיה פלסטית: ניתוחים קוסמטיים באיברי המין הנשיים מזה מאות שנים ניסו בני האדם לשפר את הופעתם החיצונית ולהתאים אותה לאידיאלים תרבותיים של יופי.
ראשית הכירורגיה הפלסטית מקורה עוד בעולם העתיק. הרומאים היו הראשונים שידעו לבצע פעולות פשוטות של כירורגיה פלסטית. כמו למשל אוזניים פגומות. להודו העתיקה הייתה תרומה להיסטורית  הניתוחים הפלסטיים ולפיתוח שיטות לביצועם.
כאמור מנוע ההתפתחות הוא הדחף האנושי הטבעי לשיפור עצמי.
בעשור האחרון עלתה מאוד הפופולאריות של ניתוחים פלסטיים. עם העלייה בפופולאריות השתנה גם היחס לנושא.
בשנת 2005 בוצעו בארה"ב יותר מ-10 מיליון הליכים קוסמטיים, ופירוש הדבר גידול של 11% לעומת שנת 2004 וגידול של 38% לעומת שנת 2000, כך עולה מנתוני האיגוד האמריקני לכירורגיה פלסטית.
אפשר להשתמש בניתוחים קוסמטיים לשיפור ההופעה וההערכה העצמית. אבל אפשר להשתמש בהם גם לשיפור התפקוד. לכן אין זה מפתיע שנשים בהוליווד ובבוורלי הילס שכבר עברו ניתוחי מתיחת פנים ושתלי חזה, פונות כיום למומחים לגינקולוגיה ומבקשות מהם לעצב מחדש את אזור המפשעה כך שיהיה העתק מדויק של מה שנראה בצילומי עמודי האמצע של כתב העת פנטהאוס.
המראה של אזור הפות כפי שרואה אותו האישה עצמה, עלול להשפיע על האישה באופן קשה ביותר. הדבר עלול להפחית את החשק המיני ואת ההתלהבות המינית, להרוס את חיי האהבה, לפגום לאי נוחות ולפגוע בהערכה העצמית שלה. שפתיים קטנות (labia minora) מוגדלות או אסימטריות עלולות להפריע לאישה מבחינה תפקודית או רגשית. שפתיים מוגדלות יכולים להיות תוצאה של גיל, לידות, הורמונים, מגע מיני, אוננות או להתהוות באופן טבעי. יש נשים הנולדות עם שפתיים מוגדלות ולכן בוחרות בטיפול כירורגי; יש אחרות שאצלן השפתיים גדלות עם הגיל או בעקבות לידות.

גירוי מקומי ובעיות הקשורות בהיגיינה אישית עלולים להפריע במגע מיני ולגרום לאי-נוחות במהלך פעילויות אחרות כמו רכיבה על אופניים, הליכה או ישיבה. יותר ויותר נשים מחליטות לעבור ניתוח קוסמטי באזור הפות, והן מנמקות זאת בעיקר באי-נוחות בעת פעילויות ספורט, מבוכה בעת קיום יחסי מין וכמובן בטעמים אסתטיים.
יותר ויותר נשים בכל רחבי העולם רואות בניתוחים קוסמטיים של איברי המין תשובה לבעיותיהן.
אם אינך מרוצה מהגודל, מהמראה או מהצורה של אזור השפתיים – ייתכן שהפתרון הוא ניתוח לַבְּיופְּלַסטי (labioplasty), הליך כירורגי קוסמטי המשפר את המראה ואת התפקוד של איברי המין החיצוניים.
בניתוח כזה, מעצבים מחדש את שפתי הפות או מקטינים אותן. את הניתוח אפשר לבצע בהרדמה מקומית או כללית, כך שיש מקרים שבהם האישה משתחררת מבית החולים כבר ביום הניתוח. בניתוח הלביופלסטי מצמצמים את שולי השפתיים. לשם כך מסירים פיסת רקמה בצורת האות "V" ותופרים את השוליים הנותרים יחד. שיעור הסיבוכים נמוך. ואולם להשגת התוצאה הרצויה ללא סיבוכים חשוב מאוד למלא בקפידה את ההוראות לטיפול לאחר הניתוח. טבעי שאישה שעברה ניתוח לביופלסטי תרגיש אי-נוחות ותפיחות קלה עד בינונית. הרופא ירשום תרופה שתסייע בהפחתת הכאבים. משך הריפוי הוא כ-3 עד 4 שבועות, ואפשר לשוב ולקיים יחסי מין לאחר כ-6 שבועות.
זכרי שניתוח לא ישנה אותך ולא יפתור משברים בחיים, אבל הוא יחזק את ביטחונך העצמי ואת הנאתך מהחיים. נשים שעברו את הניתוח אומרות שהוא שינה את חייהן מן הקצה אל הקצה.

 ניתוח פלסטי אחר הצובר פופולאריות הוא תיקון הנרתיק. נשים רבות מגלות, עם השנים או בעקבות לידות, שחלה ירידה בתחושה בעת קיום יחסי מין, הן אצלן והן אצל בני זוגן. הדבר נובע מהתמתחות והתרחבות של תעלת הנרתיק. הניתוח המתקן נרתיק רחב ורפה, נקרא ניתוח ואגינופלסטי (vaginoplasty), והוא כולל הצרה של הנרתיק החזרתו לממדיו אצל אישה צעירה – מה שמגדיל את התחושה אצל שני בני הזוג בעת קיום יחסי מין. נשים רבות בוחרות לעבור את שני

הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים האלה יחד, כדי להבטיח שהתוצאה תהיה נרתיק מושלם – כזה שהיה משאת נפשן מאז ומתמיד.
ניתוח להצרת הנרתיק/ואגינופלסטי, המכונה פעמים רבות עיצוב הנרתיק, היא הליך המיועד להגביר את תחושת הסיפוק המיני ואמור לאפשר לנשים לחוש ולהעניק הנאה רבה יותר בעת קיום יחסי מין. שרירי הנרתיק נוטים להימתח בעת הלידה, מה שגורם במקרים רבים לכך שהם נעשים חלשים ורפויים. מצב כזה עלול להיות מביך ולא נוח ועלול אפילו לגרום לחוסר סיפוק מיני או לקשיים בקיום יחסי מין. במקרים רבים המצב אינו משתפר גם לאחר פעילות גופנית. מטרת הניתוח היא לשפר את מתח הנרתיק על-ידי כיווץ שרירי הנרתיק וצמצום הרקמה התומכת.
הצרת הנרתיק מבוצעת בהרדמה כללית או אזורית (שִדְרָתית או אפידוראלית), ועשויה להצריך אשפוז של יממה. הניתוח נמשך כשעהחשוב שציפיותייך יהיו מציאותיות. התוצאה היא הקטנה מידית של קוטר הנרתיק והידוק של שרירי הנרתיק. הניתוח גם מחזיר את הנרתיק ואת המבנים התומכים בו למצבם לפני ההיריון.

אחרי הניתוח תחושי כאבים ותיתכן גם נפיחות קלה. בדרך-כלל אפשר להתהלך בנוחות בתוך ימים אחדים ולחדש את הפעילות המינית בתוך 8-6 שבועות. יהיה עלייך לבוא לבדיקות מעקב כדי לוודא שהכול מתרפא כיאות.
ההחלמה מהירה למדי. שבוע אחרי הניתוח תוכלי לשוב לעבודה. את התוצאה הסופית תוכלי לראות כשבועיים-שלושה אחרי הניתוח.
ניתוחים קוסמטיים. נשים כיום מרגישות שעליהן להיראות מושלמות וצעירות  ועל כן והפופולאריות של ניתוחים פלסטיים קוסמטיים באיברי המין החיצוניים גדלה משנה לשנה.
ניתוחים פלסטיים קוסמטיים באיברי המין החיצוניים (כמו כל הניתוחים הקוסמטיים) אינם נחוצים מבחינה רפואית, טמון בהם סיכון, הם שנויים במחלוקת ועלותם גבוהה. ולמרות זאת, נשים מוכנות לקבל את הסיכון תמורת ההבטחה לחיים ללא כאב והשפלה.

לקביעת תור התקשרו

04-810-2086

או השאירו פרטים

אולי יעניין אותך גם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​